100 éves a magyar autógyártás

Automobilizmus a XXI. században címmel rendezett konferenciát a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a BME OMIKK. Az esemény egyúttal „100 éves a magyar autógyártás” centenáriumi év záró rendezvénye is volt.

- Hirdetés -

– Amikor 100 évvel ezelõtt a Mûegyetem József körúti udvaráról kigördült Csonka János postautója, és ezzel megkezdõdött a magyar autóipar története, még senki sem gondolta, hogy a 20. évszázadban a motorizáció – és ezen belül az autó – játssza a fõszerepet. Az automobilizmus új távlatokat nyitott az emberiség történetében, és soha nem tapasztalt mértékben formálta át mindannyiunk életét.

E fejlõdésben hazánk fiai is meghatározó szerepet játszottak, hiszen Bánki Donáttól Galamb Józsefig, Jendrassik Györgytõl Pavlics Ferencig számosan járultak hozzá a magyar automobilizmus sikertörténetéhez – hangsúlyozta megnyitó beszédében Molnár Károly, a Mûegyetem rektora.

A Magyar Tudomány Ünnepe 2005. évi rendezvénysorozatának keretébe méltón illeszkedõ konferencián elõadások hangzottak el az autóipar mûszaki, társadalmi és gazdasági hatásaival kapcsolatban, illetve a hazai automobilizmus múltjával összefüggésben.

Az eladásokat követõen elismeréseket adtak át a magyar automobilizmus történetében meghatározó szerepet játszott 100 kiemelkedõ hazai szakembernek. A díjakat dr. Michelberger Pál, akadémikus adta át. A kitüntettek között volt lapunk felelõs szerkesztõje, Ocskay Zoltán is.

Az ünnepi eseményhez kacsolódóan a Mûegyetemen megnyílt a Haris Autómúzeum és a Közlekedési Múzeum közös kiállítása. Megnyitóbeszédet mondott dr. Katona András, a Közlekedési Múzeum fõigazgatója.

Előző cikk
Következő cikk

Hasonló cikkek

Hozzászólások